Fakulta managementuUniverzita Komenského v Bratislave

Mgr. František Olšavský, PhD.

Venuje sa problematike spotrebiteľského správania, preferenciami slovenského spotrebiteľa a možnostiam uplatnenia princípov marketingovej teórie v podmienkach územných jednotiek. Vo výskumnej činnosti sa zameriava na otázky súvisiace s využitím metód marketingového výskumu a ich aplikácie na spotrebiteľské správanie, odhaľovanie postojov a preferencií spotrebiteľa k značkovým produktom a regionálnym produktom, význame regionálnych označení a regionálnych produktov pre konkurenčnú výhodu územných jednotiek (obcí, miest a regiónov) a samotných producentov. V uvedených oblastiach publikoval niekoľko odborných článkov uverejnených v domácich a zahraničných publikáciách, je spoluautorom monografií a výskumných správ. Od založenia vedeckého časopisu Marketing Science and Inspirations je jeho generálnym sekretárom. Je členom Českej marketingovej společnosti.

Oblasti výskumu, participácia na projektoch

Grant APVT-20-032104 Agentúry na podporu vedy a výskumu s názvom “Metodika tvorby strategického rozvojového plánu obce”. Riešený v období od 2005 do 2008. Spoluriešiteľ.

Grant VEGA 1/0475/03-A “Finančné a nefinančné aspekty tvorba a implementácie marketingovej stratégie do podnikateľskej činnosti malých a stredných podnikov ako podmienka ich transformácie do európskych štruktúr”. Riešený v období od 2002 do 2004. Spoluriešiteľ.

Grant VEGA 1/3759/06 “Vývojové tendencie v marketingovej komunikácii slovenských podnikov v rámci európskeho priestoru a pod vplyvom globalizačných procesov”. Riešený v období od 2006 do 2008. Spoluriešiteľ.

Grant VEGA 1/1051/11 “Analýza strategických procesov budovania a riadenia značky v kontexte homogenizácie a individualizácie potrieb spotrebiteľov” bol riešený v období od 2011 do 2013. Spoluriešiteľ.

Grant VEGA 1/0737/20, Spotrebiteľská gramotnosť a medzigeneračné zmeny v preferenciách spotrebiteľov pri nákupe slovenských produktov. Spoluriešiteľ.

Pedagogická činnosť

Marketingový výskum – povinne voliteľný predmet II. stupňa štúdia, prednášky a cvičenia

Medzinárodný marketing – povinne voliteľný predmet II. stupňa štúdia, cvičenia

Marketing – povinný predmet I. stupňa štúdia, cvičenia

Vybrané publikačné výstupy

Dobrucká, L., Balážovič, Ľ., Coplák, J., Duchová, Z., Novanská, V., Jamečný, Ľ., Jaššo, M., Mrva, M., Olšavský, F. a Potočková, L.: Strategický rozvojový plán obce. Bratislava: Peter Mačura - PEEM, 2007, 280 s. ISBN 978-80-89197-77-4.

Dobrucká, L., Coplák, J., Novanská, V., Mrva, M., Olšavský, F., Potočková, L. a Balážovič, Ľ.: Tvorba strategického rozvojového plánu obce. Bratislava: Peter Mačura - PEEM, 2007, 151 s. ISBN 978-80-89197-66-8.

Smolková, E., Štarchoň, P., Vilčeková, L., Olšavský, F., Smolka, S. a Kravec, P.: Značky a slovenský zákazník. Bratislava: Univerzita Komenského, 2013, 177 s. ISBN 978-80-223-3535-5.

Olšavský, F.: The importance of country of origin in buying behaviour of slovak consumers in selected product categories. In: Hradec economic days : double-blind peer reviewed proceedings of the international scientific conference Hradec economic days 2016. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016, s. 756-762. ISBN 978-80-7435-636-0.

Olšavský, F.: Spotrebiteľská gramotnosť a falšovanie medu. In: Marketing Science & Inspirations. 2020, 15(4), s. 46-51. ISSN 1338-7944.

Odkazy na profily

Okruhy tém pre záverečné práce

okruhy tém pre bakalárske práce:

Projektívne techniky v marketingovom výskume

Sila odporúčaní v cestovnom ruchu mesta

Význam pozorovania v marketingových aktivitách obchodnej prevádzky

Preferencie spotrebiteľov pri kúpe včelích produktov

okruhy tém pre diplomové práce:

Kooperácia a konkurencia miest v marketingu

Systém efektivity marketingových aktivít v meste

Podnikateľ ako partner v marketingu mesta

Spotrebiteľská gramotnosť vo vybraných produktových kategóriách

Kvalitatívny výskum a jeho uplatnenie v marketingovom výskume

Krajina pôvodu ako faktor nákupného správania spotrebiteľa