doc. JUDr. PhDr. Katarína Gubíniová, PhD.
Vedecko-výskumné aktivity, v rámci ktorých sa aktívne angažuje, sa týkajú predovšetkým dvoch oblastí, a to marketingového riadenia a právnym aspektom realizácie marketingových aktivít. Oblasti marketingového riadenia sa v rámci vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti venovala od začiatku odborného pôsobenia na vysokej škole, právne aspekty boli prirodzeným evolučným vývojom spojeným jednak so štúdiom v študijnom programe Právo, ako aj s čoraz frekventovanejšími negatívnymi aspektmi marketingového riadenia, resp. spoločenskou kritikou marketingu vyskytujúcimi sa v teórii a praxi. Prioritne sa na jednotlivé oblasti zameriavala oddelene, pričom sa venovala komplexnej analýze ich súčasného stavu v súčasnom trhovom prostredí doma aj v zahraničí a možnostiam napredovania. Na základe výskumnej činnosti však dospela k presvedčeniu, že je viac než žiaduce zamerať sa na obe oblasti simultánne, nakoľko z aspektu súkromného, ako aj verejného práva je problematika realizácie marketingových aktivít upravená veľkým množstvom právnych predpisov rôznej právnej sily. A z dôvodu, že o flexibilite organizácie z pohľadu marketingového manažmentu a jeho pripravenosti na zmeny rozhoduje niekoľko aktérov trhu (konkurencia, zákazníci, ale aj štát), je potrebné klásť stále väčší dôraz na environmentálne, etické a efektívne prvky marketingového riadenia, ktoré je možné analyzovať práve na úrovni skúmania právnych aspektov realizácie marketingových aktivít.
Oblasti výskumu, participácia na projektoch
Zodpovedná riešiteľka:
Grant Univerzity Komenského UK/91/2009 – Strategická analýza situácie textilného a odevného priemyslu v Slovenskej republike a trendy vo vývoji.
Grant Univerzity Komenského UK/523/2012 – Identifikácia významných parametrov hodnoty v procese obsluhy zákazníka v súčasnom trhovom prostredí.
Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 001UK-2/2016 – Centrum edukačného manažmentu – analytické pracovisko pre terciárne vzdelávanie na FM UK.
Spoluriešiteľka:
VEGA 1/4616/07 – Reakcie marketingového manažmentu firiem na zmeny v európskom trhovom prostredí.
VEGA 1/1051/11 – Analýza strategických procesov budovania a riadenia značky v kontexte homogenizácie a individualizácie potrieb spotrebiteľov.
Dopytovo-orientovaný projekt ITMS 26240220086 – Univerzitný vedecký park Univerzity Komenského v Bratislave.
VEGA 1/0205/14 – Perspektíva existencie dynamických podnikov služieb v SR v kontexte uplatnenia princípov iniciatívy Inovácia v Únii.
KEGA 030STU-4/2018 – Elektronická platforma na zefektívnenie spolupráce medzi vysokými školami a priemyselnými podnikmi v oblasti vzdelávania.
VEGA 1/0737/20 – Spotrebiteľská gramotnosť a medzigeneračné zmeny v preferenciách spotrebiteľov pri nákupe slovenských produktov.
Pedagogická činnosť
- Etické a legislatívne aspekty marketingu (bakalársky stupeň štúdia, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ, AJ)
- Seminár k bakalárskej práci (bakalársky stupeň štúdia, povinný predmet)
- Marketing manažment (magisterský stupeň štúdia, povinný predmet, zabezpečovaný v SJ, AJ)
- Digitálne marketingové inovácie (magisterský stupeň štúdia, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ)
Vybrané publikačné výstupy
Vysokoškolské učebnice:
Pajtinková Bartáková, Gabriela – Gubíniová, Katarína: Udržateľný marketingový manažment [elektronický zdroj]. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2012, 241 s. ISBN 978-80-89600-08-3
Gubíniová, Katarína: Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít – determinanty hodnotenia marketingovej výkonnosti. In: Udržateľný marketingový manažment. Rozšírené a doplnené vydanie. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2015, s. 202-315. ISBN 978-80-89600-24-3
Gubíniová, Katarína: Stratégie udržateľného marketingového mixu v kontexte racionalizácie marketingového riadenia. In: Udržateľný marketingový manažment. Rozšírené a doplnené vydanie. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2015, s. 78-201. ISBN 978-80-89600-24-3
Monografie:
Gubíniová, Katarína – Treľová, Silvia: Priemyselné vlastníctvo v hospodárskej súťaži v odvetví farmaceutického priemyslu. Brno : Tribun EU, 2018, 61 s. ISBN 978-80-263-1437-0
Gubíniová, Katarína – Treľová, Silvia: Franchising – osobitosti jeho realizácie v medzinárodnom práve súkromnom. Brno : Tribun EU, 2018, 96 s. ISBN 978-80-263-1438-7
Gubíniová, Katarína: Aspekty realizácie racionálneho marketingového manažmentu. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2016, 224 s. ISBN 978-80-89600-29-8
Gubíniová, Katarína – Pajtinková Bartáková, Gabriela: Hodnotenie výkonnosti lojalitných programov. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, X s. ISBN 978-80-223-5350-2
Odkazy na profily
Okruhy tém pre záverečné práce
Bakalárske práce:
- Úloha legislatívy v procese iniciácie zmien v súčasnom marketingu
- Spoločenské súvislosti, dôvody a faktory ovplyvňujúce impulzívne nákupné správanie
- Trendy v oblasti obalovej stratégie ako významnej súčasti vlastného produktu, vplyv týchto trendov na konečného zákazníka
Diplomové práce:
- Analýza miery spotrebiteľskej gramotnosti v kontexte identifikácie legislatívne rizikových oblastí v súčasnom marketingu
- Udržateľný marketingový manažment a bariéry jeho akceptácie v spoločnosti
- Kvalitatívna analýza príležitostí a bariér konceptu udržateľného produktu v Slovenskej republike a v zahraničí
Dizertačné práce:
- Dopady v oblasti regulácie marketingových aktivít na ochranu spotrebiteľov
- Význam kategórie vzácnosti produktu v marketingu z pohľadu marketingovej stratégie organizácie a z pohľadu konečného zákazníka