doc. JUDr. PhDr. Katarína Gubíniová, PhD.
Vedecko-výskumné aktivity, v rámci ktorých sa aktívne angažuje, sa týkajú predovšetkým dvoch oblastí, a to marketingového riadenia a právnym aspektom realizácie marketingových aktivít. Oblasti marketingového riadenia sa v rámci vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti venovala od začiatku odborného pôsobenia na vysokej škole, právne aspekty boli prirodzeným evolučným vývojom spojeným jednak so štúdiom v študijnom programe Právo, ako aj s čoraz frekventovanejšími negatívnymi aspektmi marketingového riadenia, resp. spoločenskou kritikou marketingu vyskytujúcimi sa v teórii a praxi. Prioritne sa na jednotlivé oblasti zameriavala oddelene, pričom sa venovala komplexnej analýze ich súčasného stavu v súčasnom trhovom prostredí doma aj v zahraničí a možnostiam napredovania. Na základe výskumnej činnosti však dospela k presvedčeniu, že je viac než žiaduce zamerať sa na obe oblasti simultánne, nakoľko z aspektu súkromného, ako aj verejného práva je problematika realizácie marketingových aktivít upravená veľkým množstvom právnych predpisov rôznej právnej sily. A z dôvodu, že o flexibilite organizácie z pohľadu marketingového manažmentu a jeho pripravenosti na zmeny rozhoduje niekoľko aktérov trhu (konkurencia, zákazníci, ale aj štát), je potrebné klásť stále väčší dôraz na environmentálne, etické a efektívne prvky marketingového riadenia, ktoré je možné analyzovať práve na úrovni skúmania právnych aspektov realizácie marketingových aktivít.
Je osobou zodpovednou za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečovanie kvality týchto študijných programov:
- medzinárodný manažment (bakalársky stupeň, denná forma štúdia, slovenský jazyk poskytovania),
- manažment a právo (bakalársky stupeň, denná forma štúdia, anglický jazyk poskytovania),
- športový manažment (bakalársky stupeň, denná forma štúdia, slovenský jazyk poskytovania),
- medzinárodný manažment (magisterský stupeň, denná forma štúdia, slovenský jazyk a anglický jazyk a nemecký jazyk a francúzsky jazyk poskytovania).
Oblasti výskumu, participácia na projektoch
Zodpovedná riešiteľka
- Grant Univerzity Komenského UK/91/2009 – Strategická analýza situácie textilného a odevného priemyslu v Slovenskej republike a trendy vo vývoji.
- Grant Univerzity Komenského UK/523/2012 – Identifikácia významných parametrov hodnoty v procese obsluhy zákazníka v súčasnom trhovom prostredí.
- Rozvojový projekt MŠVVaŠ SR 001UK-2/2016 – Centrum edukačného manažmentu – analytické pracovisko pre terciárne vzdelávanie na FM UK.
- KEGA 065UK-4/2024 – Využitie umelej inteligencie v manažmente ľudských zdrojov.
Spoluriešiteľka
- VEGA 1/4616/07 – Reakcie marketingového manažmentu firiem na zmeny v európskom trhovom prostredí.
- VEGA 1/1051/11 – Analýza strategických procesov budovania a riadenia značky v kontexte homogenizácie a individualizácie potrieb spotrebiteľov.
- Dopytovo-orientovaný projekt ITMS 26240220086 – Univerzitný vedecký park Univerzity Komenského v Bratislave.
- VEGA 1/0205/14 – Perspektíva existencie dynamických podnikov služieb v SR v kontexte uplatnenia princípov iniciatívy Inovácia v Únii.
- KEGA 030STU-4/2018 – Elektronická platforma na zefektívnenie spolupráce medzi vysokými školami a priemyselnými podnikmi v oblasti vzdelávania.
- VEGA 1/0646/20 – Difúzia a dôsledky zelených inovácií na trhoch nedokonalej konkurencie.
- VEGA 1/0737/20 – Spotrebiteľská gramotnosť a medzigeneračné zmeny v preferenciách spotrebiteľov pri nákupe slovenských produktov.
- VEGA 1/0389/22 – Stav a perspektívy vývoja trhu zdravých, šetrných k životnému prostrediu a uhlíkovo neutrálnych produktov na Slovensku a v Európskej únii.
- VEGA 1/0271/23 – Udržateľná obnova kúpeľného cestovného ruchu v SR v kontexte účinkov civilizačných kríz.
Pedagogická činnosť
- Etické a legislatívne aspekty marketingu (bakalársky stupeň štúdia, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ, AJ)
- Seminár k bakalárskej práci (bakalársky stupeň štúdia, povinný predmet)
- Marketing manažment (magisterský stupeň štúdia, povinný predmet, zabezpečovaný v SJ, AJ)
- Digitálne marketingové inovácie (magisterský stupeň štúdia, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ)
- Kvalitatívne metódy vedeckého výskumu (doktorandský stupeň štúdia, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ, AJ)
Vybrané publikačné výstupy
Vysokoškolské učebnice
- Pajtinková Bartáková, Gabriela – Gubíniová, Katarína: Udržateľný marketingový manažment [elektronický zdroj]. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2012, 241 s. ISBN 978-80-89600-08-3
- Gubíniová, Katarína: Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít – determinanty hodnotenia marketingovej výkonnosti. In: Udržateľný marketingový manažment. Rozšírené a doplnené vydanie. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2015, s. 202-315. ISBN 978-80-89600-24-3
- Gubíniová, Katarína: Stratégie udržateľného marketingového mixu v kontexte racionalizácie marketingového riadenia. In: Udržateľný marketingový manažment. Rozšírené a doplnené vydanie. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2015, s. 78-201. ISBN 978-80-89600-24-3
Monografie
- Gubíniová, Katarína – Treľová, Silvia: Priemyselné vlastníctvo v hospodárskej súťaži v odvetví farmaceutického priemyslu. Brno : Tribun EU, 2018, 61 s. ISBN 978-80-263-1437-0
- Gubíniová, Katarína – Treľová, Silvia: Franchising – osobitosti jeho realizácie v medzinárodnom práve súkromnom. Brno : Tribun EU, 2018, 96 s. ISBN 978-80-263-1438-7
- Gubíniová, Katarína: Aspekty realizácie racionálneho marketingového manažmentu. Trenčín : Inštitút aplikovaného manažmentu, 2016, 224 s. ISBN 978-80-89600-29-8
- Gubíniová, Katarína – Pajtinková Bartáková, Gabriela: Hodnotenie výkonnosti lojalitných programov. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, 87 s. ISBN 978-80-223-5350-2
- Gubíniová, Katarína – Pajtinková Bartáková, Gabriela – Vilčeková, Lucia – Olšavský, František – Jantová, Martina – Ganobčík, Ján: Trendy v spotrebiteľskom správaní – teória a prax. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2022, 203 s. Zostavovateľ: Gubíniová, Katarína (100 %). ISBN 978-80-88356-12-7
Odkazy na profily
Scopus Author Identifier: 57131141800
Web of Science ResearcherID: AAF-1079-2021
Okruhy tém pre záverečné práce
Bakalárske práce
- Vnímanie trendov v oblasti produktovej politiky z pohľadu konečného spotrebiteľa
- Význam obalu vybranej produktovej kategórie v hierarchii nástrojov štruktúry produktu
- Tvorba modelu marketingovej gramotnosti zraniteľných skupín spotrebiteľov
Diplomové práce
- Kritika konzumerizmu – spotreba v modernej spoločnosti
- Zainteresovanosť subjektov trhu (zákazníci, organizácie, štát) pri realizácii marketingových aktivít v zmysle ich racionalizácie
- Hodnotenie efektívnosti vonkajšej reklamy v kontexte vizuálneho smogu reklamných zariadení
- Úloha legislatívy v procese iniciácie spoločenských zmien v udržateľnom marketingu
- Praktické aspekty reklamného práva v priestore Európskej únie
Dizertačné práce
- Dopady v oblasti regulácie marketingových aktivít na zvyšovanie marketingovej gramotnosti a ochrany spotrebiteľa