Fakulta managementuUniverzita Komenského v Bratislave

Ing. Lenka Bednárová, PhD.

Vysokoškolské vzdelanie druhého aj tretieho stupňa dosiahla na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Titul PhD. Získala na Obchodnej fakulte v odbore Marketingový a obchodný manažment. Na Katedre marketingu a obchodu Fakulty managementu UK pôsobí od septembra 2024.

Svoje skúsenosti a znalosti nadobudla počas svojho pôsobenia v praxi, najmä v pozíciách ako projektový manažér a neskôr 7 rokov ako vedúca Univerzitného technologického inkubátora InQb Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (2007-2020), ako vedúca Oddelenia informačnej podpory transferu technológií v Centre vedecko-technických informácií SR (2020 – 2024), ako aj pri svojich externých pedagogických skúsenostiach:

- Ako externý prednášajúci na podnikateľských predmetoch v spolupráci s Katedrou stratégie a podnikania FM UK na témy: Podpora startupov a MSP v podnikateľskom inkubátore, Ochrana duševného vlastníctva v podnikaní a Postup pri ochrane duševného vlastníctva.

- Ako lektor akreditovaného dvojročného odborného kurzu Inštitút Duševné vlastníctvo v spolupráci s Úradom priemyselného vlastníctva SR.

V rámci pedagogického pôsobenia na Katedre marketingu a obchodu vyučuje jeden z povinne voliteľných predmetov – Komunikácia v manažmente a marketingu, v jeho dennej aj externej forme. Okrem toho sa podieľa na výučbe profilového predmetu Úvod do podnikania v spolupráci s Katedrou stratégie a podnikania FM UK.

Hlavné témy, ktorými sa zaoberá, sú marketing, marketingová komunikácia, manažérska komunikácia, startupy, podnikanie, duševné vlastníctvo a transfer technológií.

Vedie záverečné práce na I. a II. stupni štúdia. 

Pedagogická činnosť

-   Komunikácia v manažmente a marketingu (bakalársky stupeň štúdia – 3. ročník, povinne voliteľný predmet, zabezpečovaný v SJ)

-   Úvod do podnikania (magisterský stupeň štúdia – 5. ročník, povinný predmet, zabezpečovaný v SJ)

Okruhy tém pre záverečné práce

Bakalárske práce:

Vedenie záverečných prác na I. a II. stupni štúdia – okruhy tém:

-   Úloha marketingu pri ochrane a komercializácii duševného vlastníctva v univerzitnom prostredí

-   Efektívny marketing startupu

-   Budovanie značky v startupe

-   Úloha komunikácie v riadení projektov

-   Empatia v manažérskej komunikácii

-   Odlišnosti marketingu podnikateľských inkubátorov v súkromnej a verejnej sfére